Nuffnang Ads

Sunday, December 2, 2012

Tak fahamlah..


Tak fahamlah,
Awak perempuan…
Macam mna awak boleh minat n keje dlm bidang nie??
 
Awk,
Igt girl pon tak boleh keje dlm bidang ni(construction) ker??
Memang in construction field, majority is man..
But some other works it also can be done by girl even though it is monopolized by man..hewhew ^_~
It looks like kasar, tegas, garang and some can turns to no manner just bcz most of us speak suka hati mak bapak jer rite???
But, tak semestinya if keje kasar, attitude pon rough okay..
In example, ME..hehehe..
Soft-spoken but boleh jer get long in this industry..
For me, this job makes me more discipline, independent, think fast, and more confident..
 
Tak fahamlah,
Awak perempuan…
Tak takut ker panjat tinggi2??
Panjat scaffolding plak tu..tak bahaya ker??
 
Saper ckp tak takut??
Giler gayat kot…huhu..
Tp best!!!
Kite pernah panjat sampai level 5 gna scaffolding jer tau…
Hhaaaaa…jgn main2
Memang terbaik sgt lah!!!
Boss kite pon x caya kite boleh climb up n seberani tuh tau..
But it’s not what I want..
The worth of experience..
Very valuable.. ^_^
Tak semua org dapat buat mcm ni tau..
When building da siap, people will use stairs and lift to move from floor to floor..
But I use scaffolding and passenger hoist!!!bru extreme >_^
Hehehe…
Try it, you will feel it!!!
 
Tak fahamlah,
Awak perempuan…
Lebih baik kerja dalam aircond, selesa..
Tp awk sanggup berdiri bwh terik matahari…
Tak panas ker??
 
It’s nothing compared to satisfaction that I get..
Tengok progress hari2...
Hasil kerja jd reality..
Tak dapat nk gambarkan..
Frm just a piece of paper and few lines,
Become a gigantic and beautiful creation!!!
Gedebuk sebijik depan mata..
Do you know how proud I am when people said,
“wah…cantiknya bangunan tu..saper buat ek??”
Dalam hati “I did it!! I did it!!” hahahaha...
Even though compliment actually architect yg dapat..huhu
Coolie always humble..kekekeke 

Awk kna faham..
It’s a nature if someone has passion in sesuatu bidang walaupon bidang tu dimajoriti oleh lelaki atau perempuan..
Working in construction industry sangat best especially being a Project Planner as me..
Tak banyak girls tau selok belok construction nie,, but I noe it!!!
Actually semua kerja yg uolls doing rite now sama jer..
Bcz it based on what do you like..kan??kan??kan??
Janji ada semangat and minat..semua boleh ^_~
I won’t stop it!!!!
No matter how it would be..
Minat, semangat dan peluang..
I’ll grab it until when??
I donnoe bcz I LOVE IT!!!
>_<