Nuffnang Ads

Tuesday, July 2, 2013

Kisah Aku

Aku
Kasar sangat rasanya nak guna kata ganti nama pertama ni
Usually I'll use my nickname untuk talk with others
And lebih selesa bahasakan diri 'me' for writing
Tapi ya, aku

Appearance sopan
Belit tudung gitu gini
Cakap softspoken, lembut
Pijak semut pon tak mati (okay xder kaitan, abaikan)
Tapi ya, aku

Outspoken
Cakap from the deepest side of my heart
Banyak ikut kepala (as known as degil)
Yes it's true

But it's for myself (selfish)
Aku cuma tegakkan pendapat
Pendirian
Pertahankan hak aku

Aku
Seorang manusia yang diberi akal
Untuk berfikir
Dianugerahkan minda
Melontar idea-idea yang tak seberapa
Bukan hamba yang menurut perintah
Terima semuanya membuta tuli
Bukan robot
Di'control' sesuka hati (bahasa rojak..kata satu Malaysia kan)

Aku
Bercakap ikut naluri
Aku cakap apa yang aku rasa
Apa yang tergerak dari hati
Bukan nak suruh ikut
Cuma nk share (rojak lagi)
Nak kembangkan ilmu
At least I know I'm on the right track
Aku tak nak syok sendiri

Tapi ya, aku
Kadang-kadang overdose
Ramai terasa hati
Aku mintak maaf
Aku cuma tak nak hipokrit
Memang itu aku
Tak nak simpan-simpan
Tak nak cakap-cakap belakang
Aku tak peduli selagi aku tak usik hak peribadi orang

Biar maki depan-depan
Biar peluru M16 penuh kat badan
Biar semua tu
Biar tau apa yang patut diperbetulkan
Daripada sesat
Hanyut

Aku
Outspoken
Sound people directly
Tak ambil peduli
Dan yang penting tak hipokrit
Jadi diri sendiri
Tak payah nak control ayu depan orang
Tapi actually terjerit-jerit macam 'monkey'

Salam sayang tulus dari hati
Nurhazwani a.k.a WeweyNei